30- års Jubileum för vårat berömda traditionella Julbord.

I år kommer vi att duka upp vårat Julbord för 30:e gången. Jisses vad tiden går fort. Här kommer jag att visa er bilder och lite smått och gott om vad Bålsta Gästgivaregård har på Julbordet i år.
Välkomna att följa vårat intensiva men roliga arbete som börjar snart.

söndag 26 september 2010

Sitter precis och funderar vad vi ska ha på flygeln i år.

Blommor, Pepparkakshus eller Tomtehus.....
Det här pepparkakshuset gjorde jag för många år sedan. Det gick åt 17 kg deg och massor av tid. Roligt men jättesvårt var det. Jag har inte bakat pepparkakshus sedan dess....

10 liter kristyr gick åt...


Mina barn och brorsbarn och min bästa väns son. Så här små var de 5 år sedan, och de ville gärna smaka på huset.

1 kommentar:

  1. Men dra mig baklänges vilket pepparkakshus. Men du? När ska du hinna allt det du planerar? Du måste ha 26 timmar på dygnet! Var rädd om dig.
    Kramar Yvonne

    SvaraRadera